یک استراتژی بازاریابی دیجیتال بنویس
نوشته شده توسط : یوسفی

دنیای رسانه‌های دیجیتال با سرعت فوق‌العاده‌ای در حال تغییر است. این تحولات در حوزه تکنولوژی و شیوه‌های استفاده مردم از آن، نه تنها در چگونگی دسترسی به اطلاعات بلکه در چگونگی تعامل و ارتباط با دوستان و همکاران در مقیاس جهانی؛ می‌باشد. نسل کنونی مصرف‌کنندگان، رسانه‌های دیجیتال را با تمام جنبه‌های زندگی روزمره خود به روش‌هایی که در گذشته حتی تصور آن را هم نداشتند؛ ادغام می‌کنند. امروزه چالش این است که به قدری در این زبان جدید دیجیتال روان شویم که به راحتی بتوانیم به طور موثر با مخاطبان هدف‌مان صحبت کنیم.

تعریف دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال به هر روش غیر سنتی و نوین امروزی گفته می شود و مجموعه ای از فعالیت هایی است که از ابزارها و کانال های دیجیتالی مانند شبکه های اجتماعی (توییتر، اینستاگرام، لینکدین و…) در راستای تبلیغات محصولات و خدمات استفاده می کند و به زبانی ساده تر تمامی تبلیغات در حوزه ی تبلیغات محصول، ارائه خدمات، به زبان ساده برند و برندینگ و… در حوزه ی اینترنت استفاده می شود دیجیتال مارکتینگ گفته می شود.

 

چگونه یک استراتژی جامع دیجیتال ایجاد کنیم؟

  •  
  • پرسونا لازم دارید
  • تعیین اهداف بازاریابی میخواید
  • به ارزیابی در کانال های دیجیتال احتیاج دارید
  • برنامه ریزی کنید
  • ارند مدیاها (رسانه‌ها ی اکتسابی) را بررسی کنید
  • رسانه های پولی خود را بررسی کنید
  • جمع بندی کنید

 در یادگیری دیجیتال مارکتینگ شما برنامه ریزی و تحقیق خود را انجام دهید و در نهایت یک دیدگاه جامع از عناصر استراتژی بازاریابی دیجتال خود بدست آورید. همه مواردی که شما باید در نهایت داشته باشید عبارت‌اند از:

  • یک پروفایل شفاف از پرسونای مخاطبان
  • یک یا چند هدف خاص بازاریابی
  • فهرستی از رسانه‌های موجود ، اکتسابی و رسانه‌های پولی
  • بررسی رسانه‌های موجود ، اکتسابی و رسانه‌های پولی
  • ایجاد برنامه تولید محتوا برای حال و آینده

اکنون، وقت آن است که همه اینها را باهم ترکیب کنیم تا یک سند استراتژی یک پارچه ایجاد کنیم. بیایید دوباره به تعریف استراتژی بازاریابی دیجیتال بازگردیم: مجموعه‌ اقداماتی که به شما کمک می‌کند با استفاده از بازاریابی آنلاین به اهدافتان برسید.

 

تفاوت بین بازاریاب دیجیتال و مشاور دیجیتال

مشاور بازاریابی دیجیتال کسی است که در بازاریابی دیجیتال در مقایسه با سایر متخصصان بازاریابی دیجیتال دارای تجربه بسیار بیشتری است. مشاور بازاریابی دیجیتال خودش خویش فرماست و کارمند یک شرکت یا یک سازمان نیست. نقش اصلی یک مشاور بازاریابی دیجیتال طراحی یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است. همچنین بر اجرا و کار سایر متخصصان بازاریابی دیجیتال نظارت می کند. حقوق و حق الزحمه مشاوران بازاریابی دیجیتال معمولا به صورت ساعتی یا پروژه ای پرداخت می شود و مانند سایر مشاغل این حوزه حقوق و دستمزد ثابت ندارند. 

یک متخصص بازاریابی دیجیتال به عنوان بخشی از یک تیم بازاریابی دیجیتال کار می کند. یک مدیر بازاریابی دیجیتال، تیمی از بازاریابان دیجیتال را در یک سازمان یا یک شرکت، هدایت و رهبری می کند. یک بازاریاب دیجیتال فریلنسر، بدون اینکه کارمند شرکتی یا سازمانی بشود خدمات بازاریابی را به آژانس ها یا مستقیم به کسب و کار ارائه می دهد.

 

در بازاریابی دیجیتال با چه مشکلاتی روبرو هستید؟

دیجیتال مارکتینگ هم مانند سایر روش‌های دیگر دارای چالش‌هایی‌ست. سه تا از مهم‌ترین آن‌ها را در این بخش می‌خوانیم:

 

مشتریان همه جا پخش هستند: تنوع بسیار زیاد رسانه‌ها، وجود انواع مختلف دستگاه‌های دیجیتال با روش‌های بیان، روش‌های تبلیغاتی و نمایشی مختلف، که هر کدام در زمانی خاص و متفاوت با نوع دیگر و در موقعیتی خاص و متفاوت، استفاده می‌شود.

مشتریان بی‌محلی می‌کنند: جلب توجه مخاطب در رسانه‌های دیجیتال بسیار سخت‌تر شده است!

علاوه بر شرکت شما، بی‌نهایت شرکت دیگر در این کانال ارتباطی سهم دارند و دلیل آن هم ارزان قیمت بودن این روش نسبت به روش‌های تبلیغاتی سنتی‌ست.

مشتریان مرموز شده‌اند: دسترسی به اطلاعات مخاطب سخت‌تر شده است! البته این اتفاق به خاطر امنیت بالای رسانه‌های دیجیتال نیست! موضوع چیز دیگری‌ست…

آن قدر اطلاعات به جا مانده از مشتریان در رسانه‌های دیجیتال زیاد شده که تحلیل “یک” نفر هم احتیاج به یک بررسی روان‌شناسانه و جامعه‌شناسانه دارد!!

برخی از موارد مهم در بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال : بهینه سازی موتور جستجو (سئو)

 روند بهینه سازی وب سایت شما به منظور رتبه بندی بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو است، بنابراین، این به معنی افزایش حجم ترافیک ساماندهی شده (یا آزاد) است که وبسایت شما دریافت می‌کند.

 

 نتیجه:

اکنون که با انواع کانال‌های بازاریابی دیجیتال و خصوصیات آن آشنا شدید، بد نیست تا با مهم‌ترین ویژگی آن یعنی مشاهده ترافیک وب‌سایت، آشنا شوید. این ویژگی به جهت مشخص‌ کردن تعداد دقیق کاربران جذب شده به سایت شما و زمانی که در وب‌سایت صرف می‌کنند، مفید است. به کمک مشاهده ترافیک وب‌سایت خود امکان مطلع شدن از تعداد صفحاتی که توسط مخاطبان مشاهده شده است، وجود دارد. این موضوع به بازاریابان کمک می‌کند تا انرژی و وقت خود را بر محصولات و خدماتی که میان مشتریان محبوب هستند بگذارند و بهتر موضوعات را اولویت‌بندی نمایند. این خصوصیت قابل‌ پیگیری بوده ولی در روش آفلاین، پس از ارائه بروشورها هرگز نمی‌توانید مخاطبین ویژه را شناسایی کنید.

 

منبع:

learndigital





:: برچسب‌ها: دیجیتال مارکتینگ , بازاریابی دیجیتال , آموزش دیجیتال مارکتینگ , آموزش بازاریابی دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: